1 december 2019

Första december, första advent


Första december, Lilla jul och första advent.
Det första ljuset brinner i den vackra stearinkronan,
naturen har ett vackert snötäcke runt sig och det är några
 minusgrader, en riktigt skön början på årets sista månad.


Den vackra ljuskronan har jag fått för många år sedan av min
 härliga "dagmamma". Hos henne spenderade jag några glada år som
 liten flicka och det har blivit en kär tradition att åka ut hälsa på hos 
henne under julen. 



Förra helgen var jag till en liten närliggande by där man 
hade ordnat en liten och stämningsfull julmarknad; 
 "Julstämning i Föuset".

En varm glögg i den kalla novemberkvällen men stämningen 
var varm i uthuset och hem kom jag med ett vackert hantverk.
Pernilla som är skicklig med nål och tråd hade dessutom valt att
sälja sina broderier till förmån för Österbottens Cancerförening.
En otroligt fin gest av henne och broderierna gick åt som smör i 
solsken, härligt!


Har en tavla sedan tidigare som Pernilla broderat
 och den nya passar perfekt uppe på väggen bredvid den.


MALIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar