15 december 2019

"Vi komma, vi komma från Pepparkakeland..."


"Vi komma, vi komma från Pepparkakeland..."

Förra veckan ritade, mätte upp och funderade jag och min
gudson tillsammans med hans mor och bror på hur årets
pepparkakshus skulle se ut... Vi kavlade, gräddade och 
limmade ihop huset för att sedan dekorera det,
och vilken färgprakt det blev med taket fyllt av godis.

På samma gång passade jag på att  rita och bygga ett litet
eget pepparkakshus. Det är många år sedan jag sist gjorde det
 och har helt klart glömt bort hur roligt det är. 


Tog mig dock en vecka att få det dekorerat men
nu lagom till tredje advent är det färdigt. 
Får ta och göra ett nytt nästa år och kanske göra det 
lite mer avancerat, nu då man fått testa i år.


Ha en trevlig tredje advent i väntan på julen, MALIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar